Vilkår & Betingelser

Betalingsmetoder:

Hos Woodme tilbyder vi en række forskellige betalingsmetoder for at gøre din shoppingoplevelse så bekvem som mulig. Disse inkluderer Mobilepay, Visa/Dankort, Visa electron, Mastercard og Maestro. Dine kortoplysninger er krypteret med SSL-protokollen for at sikre, at uautoriserede personer ikke kan få adgang til dine data under transaktionen.

Gratis forsendelse og levering:

Vi tilbyder gratis fragt på alle ordrer over 500 DKK inden for Danmark, EU og en række internationale destinationer, herunder Australien, Canada, Hong Kong, Israel, Japan, Malaysia, New Zealand, Singapore, Sydkorea, De Forenede Arabiske Emirater, USA og Storbritannien. Woodme afsender alle varer inden for 1-3 hverdage, og du vil modtage en digital besked fra transportøren med oplysninger om din forsendelse. Afhængigt af destinationen vil din vare blive sendt som enten pakkepost med track & trace til den nærmeste GLS pakkeboks eller levering til døren. Bemærk, at rettidig levering afhænger af transportørens overholdelse af deres dag-til-dag-plan, og Woodme kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle forsinkelser forårsaget af dem.

Reklamationsret:

Du får 2 års reklamationsret i henhold til Købeloven, som dækker fabrikations- og materialefejl, der opdages under normal brug af produktet. Reklamationer over fejl og mangler, der bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af produktet, skal meddeles Woodme inden for rimelig tid. Hvis en vare rapporteres som defekt, når den modtages retur, vil Woodme betale for fragtomkostningerne ved at sende en ny vare og refundere købers fragtomkostninger. Hvis varen derimod ikke er defekt, vil køber ikke få fragtomkostninger refunderet.

Fortrydelsesret:

Du kan udøve din fortrydelsesret ved at nægte at modtage ordren, som derefter vil blive returneret til os. Bemærk venligst, at hvis du vælger ikke at afhente ordren, og den returneres til os, vil alle fragtomkostninger, inklusive returneringen til vores adresse, blive trukket fra din refusion. Varen skal returneres ubrugt og i sin originale emballage. Vær venlig at informere os om din beslutning om at fortryde ved at sende en e-mail til: kontakt@woodme.dk.

Returnering og Ombytning:

Vi tilbyder en 30-dages returret fra den dag, du betaler din ordre. For at være berettiget til en returnering skal varen være ubrugt og i sin originale emballage. Husk at sende os en e-mail for at informere os om dit ønske om at returnere varen. Returforsendelsesomkostninger er kundens ansvar (undtagen ved defekte produkter), og kunden bærer også ansvaret, hvis varen går tabt eller beskadiges på vej tilbage til os. Derfor anbefaler vi stærkt at bruge en forsendelsesmetode med tracking og beholde kvitteringen, indtil returneringsprocessen er afsluttet. Hvis du har modtaget en forkert vare, eller produktet er defekt, refunderer vi returportoen. Bemærk venligst, at det ikke er muligt at ombytte en vare direkte; du skal returnere den originale vare og afgive en ny ordre.

Returadresse:

Woodme Copenhagen
Halldor Laxness Vej 20, 4. th.
2300 København S – Danmark

Told og Afgifter:

For ordrer til lande uden for EU er told og afgifter ikke inkluderet i prisen. Selvom vi tilbyder gratis fragt på ordrer over 500 DKK, skal du være opmærksom på, at ekstra omkostninger (told og afgifter) kan blive opkrævet i dit land. For at forstå eventuelle gebyrer, der kan gælde, anbefaler vi at kontakte dit lokale toldkontor.

Produktansvar:

For produktansvar er Woodme ansvarlig i overensstemmelse med bestemmelserne i produktansvarsloven, som ikke kan fraviges ved aftale. Woodme fraskriver sig ansvar for skader på ethvert andet grundlag. Produktansvarets størrelse kan ikke overstige den dækning, som Woodmes produktansvarsforsikring giver. Køber er forpligtet til uden unødig forsinkelse at underrette Woodme skriftligt, hvis der er opstået en produktansvarsskade, eller hvis der er risiko for, at en sådan skade vil opstå.

Woodme er ikke ansvarlig for skader, der opstår, mens materialet er i kundens besiddelse. Woodme er heller ikke ansvarlig for skader på produkter, der er fremstillet af kunden, eller på produkter, hvori de indgår. Woodme er ikke ansvarlig for driftstab, tabt arbejdsfortjeneste eller andre indirekte tab.
I det omfang Woodme måtte blive pålagt produktansvar over for tredjemand, er kunden forpligtet til at holde Woodme skadesløs i samme omfang, som Woodmes ansvar er begrænset i henhold til ovenstående. Disse begrænsninger i Woodmes produktansvar gælder ikke, hvis Woodme har gjort sig skyldig i grov uagtsomhed.

Klager:

I tilfælde af fejl, udeladelser eller manglende leverancer bedes du kontakte: kontakt@woodme.dk

Personlige data:

Hvis du ønsker at handle i Woodmes webshop, vil vi bede om dine kontaktoplysninger, navn, adresse, telefonnummer og e-mail samt eventuelt andre oplysninger. Disse oplysninger opbevares og behandles fortroligt i vores database og videregives IKKE til tredjepart. Følgende er dog undtaget fra dette:

1. Nødvendige adresseoplysninger givet til GLS i forbindelse med forsendelse.
2. I tilfælde af en tvist mellem kunden og Woodme kan oplysninger videregives til advokater, inkassatorer og retssystemet.
3. Hvis du er tilmeldt et nyhedsbrev, videregives din e-mailadresse til Mailchimp, som behandler den 100% fortroligt.